DERGİ REKLAMLARI
Medya Planlama DERGİ REKLAMLARI ÜCRETLERİ Dergi reklamları ücretleri; daha çok aylık ve üzeri zamanlarda yayınlanan,...
DERGİ REKLAMLARI ÜCRETLERİ
Dergi reklamları ücretleri; daha çok aylık ve üzeri zamanlarda yayınlanan, yerel, bölgesel ve ulusal dergilerdir. Bu dergilerin içerisine tam sayfa, iki sayfa, yarım sayfa gibi tanıtıcı ve direk ilan olarak yapılan reklamlardır. Dergi reklamları ücretleri önemli olan derginin yayınlandığı zaman, içeriği, hitap ettiği kitle, basım adedi ve dağıtımı yapılan yerler çok önemlidir. Çünkü bütün bu kriterler derginin etki alanını artırmakta ve sizin müşterilerinizle etkileşiminizi kuvvetlendirmektedir.
Dergiler bulunduğunuz şehre ve ulusala hitap eden dergiler olarak iki kısma ayrılabilir. Bazı dergiler sadece reklam ücreti ile finanse edilerek herhangi bir satış bedeli alınmadan yayınlanmaktadır. Bazı dergiler ise gazete dağıtım merkezlerinde satılmaktadır. İşte burada reklam vereceğiniz dergiyi iyi seçmek gerekir. Çünkü derginin hedef kitlesi ona göre değişmektedir. Örnek olarak moda sektörüne hitap eden bir derginin müşteri kitlesi moda ile ilgilenen kişilerdir. Derginin ücretini ödeyerek alan moda ile ilgili kişi sizin reklamınız moda ile ilgili ise onu da inceleyecektir. Ancak ilgi alanına girmeyen bir reklam boşa verilmiş bir reklamdır.
Dergi reklamları ücretleri, ücretsiz dağıtılan dergilerde de karşımıza çıkmaktadır. Çünkü bu dergilerin basım ve yayın maliyeti reklamlardan çıkarılmaktadır. Onun için sektöre hitap eden bir dergide yer almak sizin bulunduğunuz derginin reklama ilgi gösteren kişilerce incelenmesine olanak sağlayacaktır. Yani sektörünüze hitap eden bir dergiye verdiğiniz reklam sizin müşteri kitlenize bedava ulaştırılacağı için bu dergi ile etkileşime geçen müşteriler size daha kolay ulaşacaktır.
İşte buradaki en önemli olgu derginin tasarımı ve tabi ki sizin reklam tasarımdır. Bu tasarım dergi içerisinde kendini ne kadar belli ederse o kadar iyidir. Ayrıca reklamın bulunduğu sayfa, sayfanın dergideki yeri de çok önemlidir. Dergilerde Ön kapak, arka kapak, arka kapak içi, ön kapak içi en özel yerlerdir. Bu yerlere verilen reklamlar daha çok etkileşim yaratmaktadır.
Dergilerde advertorial reklamlarda yer almaktadır. Bu reklamlar firma yetkilisi ile yapılan röportaj dergide yayınlanmaktadır. Bu röportaj aslında firma reklamıdır ama dergide makale gibi yayınlanarak okunma sayısı artırılmaktadır.
Mavi yeşil ajans yerel ve ulusal dergi reklamları ücretleri tasarımı ve yayını yapan bir ajanstır. Sizde sektörünüzde daha ön sıralara çıkmak için dergi reklamları vermelisiniz. Dergi reklam tasarım ve yayını için sizi ajansımıza bekliyoruz.