DERGİ REKLAMLARI
Medya Planlama DERGİ REKLAMLARI Dergi reklamları; daha çok aylık ve üzeri zamanlarda yayınlanan, yerel, bölgesel ve...
DERGİ REKLAMLARI
Dergi reklamları; daha çok aylık ve üzeri zamanlarda yayınlanan, yerel, bölgesel ve ulusal dergilerin içerisine tam sayfa, iki sayfa, yarım sayfa gibi tanıtıcı ve direk ilan olarak yapılan reklamlardır. Dergi reklamlarında önemli olan derginin yayınlandığı zaman, içeriği, hitap ettiği kitle, basım adedi ve dağıtımı yapılan yerler çok önemlidir. Çünkü bütün bu kriterler derginin etki alanını artırmakta ve sizin müşterilerinizle etkileşiminizi kuvvetlendirmektedir.
Dergiler bulunduğunuz şehre ve ulusala hitap eden dergiler olarak iki kısma ayrılabilir. Bazı dergiler sadece reklam ücreti ile finanse edilerek herhangi bir satış bedeli alınmadan yayınlanmaktadır. Bazı dergiler ise gazete dağıtım merkezlerinde satılmaktadır. İşte burada reklam vereceğiniz dergiyi iyi seçmek gerekir. Çünkü derginin hedef kitlesi ona göre değişmektedir. Örnek olarak moda sektörüne hitap eden bir derginin müşteri kitlesi moda ile ilgilenen kişilerdir. Derginin ücretini ödeyerek alan moda ile ilgili kişi sizin reklamınız moda ile ilgili ise onu da inceleyecektir. Ancak ilgi alanına girmeyen bir reklam boşa verilmiş bir reklamdır.
DERGİ ÇEŞİTLERİ
Dergi reklamları ücretsiz dağıtılan dergilerde de karşımıza çıkmaktadır. Çünkü bu dergilerin basım ve yayın maliyeti reklamlardan çıkarılmaktadır. Onun için sektöre hitap eden bir dergide yer almak sizin bulunduğunuz derginin reklamınıza ilgi gösteren kişilerce incelenmesine olanak sağlayacaktır. Yani sektörünüze hitap eden bir dergiye verdiğiniz reklam sizin müşteri kitlenize bedava ulaştırılacağı için bu dergi ile etkileşime geçen müşteriler size daha kolay ulaşacaktır.
İşte buradaki en önemli olgu derginin tasarımı ve tabi ki sizin reklam tasarımınızdır. Bu tasarım dergi içerisinde kendini ne kadar belli ederse o kadar iyidir. Ayrıca reklamın bulunduğu sayfa, sayfanın dergideki yeri de çok önemlidir. Dergilerde Ön kapak, arka kapak, arka kapak içi, ön kapak içi en özel yerlerdir. Bu yerlere verilen reklamlar daha çok etkileşim yaratmaktadır.
Dergilerde advertorial reklamlarda yer almaktadır. Bu reklamlar firma yetkilisi ile yapılan röportaj dergide yayınlanmaktadır. Bu röportaj aslında firma reklamıdır ama dergide makale gibi yayınlanarak okunma sayısı artırılmaktadır.
MEDYA PLANLAMA AJANSLARI
Medya planlama ajansları ile projelerinizin hangi mecralarda ve hangi tasarımlarla yayınlanacağını önceden belirleyerek bir program doğrultusunda çalışabilirsiniz. Medya planlama ajansları ile siz işinizle ilgilenirken mavi yeşil ajans sizin adınıza yıllık ya da kampanya bazlı medya planlamasını ve satın almasını yapar. Bu mecralarda en etkili reklam zamanını belirleyerek reklamlarınızın en iyi reklam mecralarında yayınlanmasını sağlar. Medya planlama ajansları böylece reklamlarınız rakiplerinizin reklamları içerisinde ön plana çıkar.
Planlı yapılan medya satın almaları ile yazlık bölgelerde, kampanyanızın en iyi şekilde yayınlanması sağlanırken, sosyal medyada en çok etkili olacak zamanlar seçilmektedir. Böylece geç kalmış, istediğiniz reklam mecrasının rakipleriniz tarafından alınmış olmasının önüne geçmiş olursunuz. Yine doğru kampanya zamanı ile reklamlarınızı aynı paraya daha çok hedef kitlenize göstermiş olursunuz.
Medya planlama ajansları olmayan ya da medya planlama ajansı ile çalışmayan firmalar istedikleri reklam mecralarında yer alamaz ve bu da sizi arka plana iter. Birçok firma kendi reklam mecrasını değerli rakip reklam mecrasını ise boş reklam olarak size sunabilir. Ancak mavi yeşil ajans bu reklam mecralarından hangisinin kampanyanız için en uygun olduğunu size rahatlıkla söyleyebilir. Çünkü her mecrada aynı kazancı elde etmektedir. Yani işinize yaramayan projenize fayda sağlamayan reklam mecralarını size dayatmaz.

Mavi yeşil ajans yerel ve ulusal dergilere reklam tasarımı ve yayını yapan bir ajanstır. Sizde sektörünüzde daha ön sıralara çıkmak için dergi reklamları vermelisiniz. Dergi reklam tasarım ve yayını için sizi ajansımıza bekliyoruz.